Hľadať...

5 faktov o značke Levi’s®, ktoré sa oplatí vedieť

3 min.

Uniforma nonkonformistov, symbol USA a prvok oblečenia rockových hviezd aj politikov – džínsy sú nepochybne jednou z najväčších módnych ikon. Tie, ktoré vytvorila spoločnosť Levi Strauss & Co., sa stali symbolom slobody, nezávislosti a vyjadrenia vlastného štýlu. Ale to nie je všetko! Prečítajte si tento článok a dozviete sa 5 najzaujímavejších faktov o značke Levi’s®!

Vedeli ste, že ročne sa vyrobí viac ako 6 miliárd párov džínsov? Veľká časť tohto sortimentu má logo značky Levi’s®. Niet sa čomu čudovať – sú pohodlné, odolné a skvele padnú na každú postavu. Vysnívané nohavice? Ako inak! Pozrite sa na ďalšie prednosti ikonických Levi’s a choďte nakupovať ďalší pár!

História značky Levi’s® siaha až do polovice 19. storočia. Vtedy Levi Strauss, nemecký židovský prisťahovalec, otvoril dodávateľskú spoločnosť v San Franciscu. Spočiatku predával oblečenie, posteľnú bielizeň a iné potreby. V jeho sortimente nechýbala ani džínsovina, vysoko odolný materiál, ideálny do náročných podmienok. Používal ho okrem iného: Lotyšský krajčír Jacob Davis, špecializujúci sa na výrobu pracovných odevov. Pomerne rýchlo si všimol, že nohavice, ktoré mali baníci, neobstáli v skúške času. Na nápravu tohto problému sa rozhodol použiť medené nity na spevnenie oblastí, ktoré boli najviac náchylné na poškodenie.

To inovatívne riešenie si vyžadovalo patent. Žiaľ, bolo to nad Davisove finančné možnosti. Nestrácajúc nádej, požiadal o pomoc Leviho Straussa, ktorý sa rozhodol zaplatiť patentovú prihlášku výmenou za zisky z predaja nitovaných nohavíc. Takto muži vytvorili neformálne partnerstvo, ktoré bolo začiatkom Levi Strauss & Co.

Na začiatku sa spoločnosť zameriavala na výrobu odolných pracovných odevov z bavlneného plátna pre hľadačov zlata, baníkov a farmárov. Zaujímavé je, že prvé nohavice sa nenazývali džínsy, ale waist-overall, pretože sa nosili cez iné, každodenné nohavice. Vyznačovali sa viacerými prvkami – vzadu mali pracku, vrecko na hodinky a gombíky, na ktoré sa dali pripnúť traky. Boli trvácne a odolné voči poškodeniu, a preto si rýchlo získali sympatie medzi robotníckou triedou.

Rovný strih, zapínanie na gombíky, nadpriemerná odolnosť proti natiahnutiu a oderu – tak by sa dal stručne charakterizovať klasický model džínsov Levi’s, čiže Levi’s® 501®. Prototyp ikonických nohavíc sa zrodil v roku 1873 a napriek mnohým zmenám stále zostáva nenahraditeľným prvkom pánskeho aj dámskeho šatníka. Máte ich v skrini? Ak nie, pozrite si modely dostupné na modivo.sk a zaobstarajte si najslávnejšie džínsy na svete!

Počas nasledujúcich desaťročí Levi’s® 501® vládol svetu džínsoviny a stal sa modelom, ktorý si obľúbili všetci, od robotníkov v továrni cez celebrity až po amerických prezidentov. Boli obzvlášť úzko spätí s filmovým a hudobným priemyslom. Začalo to v 30. rokoch 20. storočia hollywoodskymi westernmi s kovbojmi v džínsoch. Práve vtedy sa modré nohavice pripojili k populárnej kultúre a stali sa symbolom divokého západu, rebélie a nezávislosti. V 50. rokoch ich status spečatili Marlon Brando, James Dean a Elvis Presley. Nemôžeme zabudnúť ani na Marilyn Monroe, ktorá Levi’s® 501® nielen preslávila medzi ženami, ale tiež ukázala, že džínsy môžu byť rovnako štýlové a ženské ako šaty.

Marilyn Monroe w jeansach Levi's
Photo by Sunset Boulevard/Getty Images

Štýl Summer of love, rocková hudba, punková revolúcia a verzia grunge od Kurta Cobaina – súčasné reklamné kampane často odkazujú na bohatú históriu značky a iniciujú spoluprácu s umelcami, hudobníkmi a influencermi. Medzi ambasádorov značky patria: Justin Timberlake, Alicia Keys, Hailey Bieber či Jaden Smith. Výber hviezd reprezentujúcich rôzne generácie, národnosti a štýly znamená, že značka Levi’s® neustále zostáva v centre sveta popkultúry a pánske aj dámske oblečenie Levi’s® sú predmetom túžby.

Popularita značky každým rokom stúpala. Bohužiaľ sa na trhu začali objavovať falzifikáty, ktoré kvalitou ani spracovaním neboli také dobré ako originál Levi’s®. Aby sa zabránilo tejto praxi, v roku 1936 bola na pravé vrecko nohavíc prišitá malá červená visačka s logom spoločnosti (spoločnosť ju nazývala „red tag“). O sedem rokov neskôr sa na zadných vreckách objavilo dvojité oblúkové prešívanie, ktoré pripomínalo obrys lietajúceho vtáka. Zabudnúť nemožno ani na logo značky, zobrazujúce dvoch koní, ktoré ťahajú džínsy opačným smerom. Všetky prvky stále nájdete na džínsoch z produkcie Levi Strauss & Co.

Od konca 50. rokov 20. storočia začala spoločnosť vyvážať svoje výrobky do Európy a rýchlo sa stala jednotkou medzi výrobcami džínsového oblečenia. V súčasnosti má Levi Strauss & Co viac ako 500 obchodov v 110 krajinách na šiestich kontinentoch. Značka tiež neustále rozvíja svoj sortiment – ​​pravidelne predstavuje nové produktové rady vrátane pánskeho oblečenia a doplnkov Levi’s®, dámskych kabeliek a topánok. Vďaka tomu si každý môže nájsť niečo pre seba.

Okrem vytvárania trendov sa Levi’s® venuje aktivitám pre trvalo udržateľný rozvoj. Spoločnosť predstavila množstvo iniciatív, ktoré majú skutočný dopad na životné prostredie, ako napríklad technológiu WATER<LESS™, ktorá znižuje spotrebu vody pri výrobe džínsov o 96%, alebo kolekciu WASTE<LESS™, ktorá využíva recyklované PET obaly. Najväčšou kuriozitou je však spôsob zateplenia sídla značky, na ktorý bola použitá džínsová látka. Ako vidíte, ekológia sa dokonale spája s inováciami a extravaganciou.

Levi’s® tiež podporuje sociálne kampane bojujúce proti etnickej, náboženskej a sexuálnej diskriminácii. Bola tiež prvou veľkou spoločnosťou, ktorá riešila problémy HIV & AIDS medzi zamestnancami a ich rodinami. Okrem toho je aktívna v oblastiach súvisiacich s rešpektovaním práv zamestnancov a vyrovnávaním mzdových rozdielov.

Empatia, originalita, čestnosť a odvaha sú základy, na ktorých Levi Strauss & Co založila svoju značku. Nie je to dobrý dôvod, aby sa stala vašou obľúbenou značkou oblečenia?

Hlavná fotografia: Photo by Christian Vierig/Getty Images

Trendy a Tipy
Insta News