NOVÁ SEZÓNA: JAR LETO ’24! OBJAVTE TRENDY >>>

Hľadať...

5 vecí, ktoré sa oplatí vedieť o značke Guess – impériu bratov Marciano

3 min.

Spojenie legendárneho glamour Hollywoodu s nádychom francúzskeho chic – to je recept na úspešnú módnu značku, ktorý by nám zrejme poskytli zakladatelia americkej značky Guess. História jej vývoja je ohromujúca, sexi reklamné kampane a oblečenie láka vernú skupinu klientov už vyše 40 rokov. Hoci sa táto značka preslávila výrobou džínsov, ktoré zvýrazňujú siluetu, dnes v jej návrhoch nájdete oveľa viac vecí. Nižšie nájdete všetky zaujímavé informácie o histórii značky Guess, popis ponuky značky, ako aj inšpiráciu na outfit s jej využitím.

V súčasnosti má GUESS viac ako 1 500 maloobchodných predajní po celom svete a ponúka kolekcie pre mužov, ženy a deti, ale aj širokú škálu doplnkov, od šperkov, vôní, okuliarov a hodiniek až po veľmi žiadané topánky a tašky.

História značky Guess sa začala písať v roku 1981. Po tom, čo sa štyria bratia Marcianoovci z južného Francúzska zamilovali do Los Angeles počas rodinnej dovolenky, rozhodli sa, že si z neho spravia domov. Odkiaľ pochádza jej názov? Názov značky naznačoval reklamný slogan, ktorý videli každý deň na ceste do kancelárie: “Hádajte, čo je v našom novom Big Mac?” čiže ,,Guess what’s in our new Big Mac?”. Toto slovo im utkvelo v pamäti natoľko, že čoskoro tak pomenovali svoje budúce impérium.

Bratia zamilovaní do Ameriky vytvorili svoj prelomový produkt, ktorý preslávil značku: úzke vyblednuté džínsy po členky s tromi zipsami, ktoré nazvali Marilyn Jean. Napriek tomu, že opraná, ošúchaná džínsovina je skôr americkou ako francúzskou ikonou, bratia Marcianoovci cítili americký vibe natoľko, že sa pustili do vytvárania tohto typu dizajnu a potom poslali pár džínsov a rukou napísaný odkaz do vybraných obchodných domov. Bloomingdales si zamiloval tieto džínsy a objednal si 24 kusov. Jedinečný, sexi strih bol vypredaný v priebehu niekoľkých hodín.

Počas prvého roku v Spojených štátoch sa Guess dostal do každého veľkého obchodného domu v USA, vrátane Bergdorf Goodman, Bonwit Teller, Neiman Marcus a Saks Fifth Avenue. V čase, keď boli džínsy základom amerického šatníka, Guess im dal módnejší, sexi tón a ponúkal širokú škálu inovatívnych strihov so štýlovým, koketným prístupom, aký mohli dosiahnuť snáď len les français.

Nápad na štýl reklamy Guess prišiel od najmladšieho z bratov Marcianoovcov, Paula. Očarujúci svet Guess mal priamo v hlave a nepotreboval pomoc agentúry. Kampane boli navrhnuté tak, aby zachytili pôvab klasického Hollywoodu, ale aj vykreslili súčasné mladé ženy, ktoré definovali provokatívneho ducha značky. Prvou „dievčinou Guess“ bola neznáma francúzska modelka Estelle Lefebure. Ďalšie už boli slávnejšie: Claudia Schiffer, Carré Otis, Eva Herzigová, Laetitia Casta, Naomi Campbell, Anna Nicole Smith, Paris Hilton… a istá Carla Bruni, ktorá mala vtedy len 16 rokov.

Pokiaľ ide o fotografov, patria medzi nich uznávané mená ako Ellen Von Unwerth a študentka Daniela Federici, ktorú Paul Marciano v roku 1992 vytrhol z filmovej školy, aby nafotila Annu Nicole Smith. Wayne Maser, Herb Ritts, Dewey Nicks, Raphael Mazzucco a Pablo Alfaro tiež prispeli k viac ako trom magickým dekádam fotografií značky.

Či už čiernobiele alebo farebné, štýl reklám Guess je okamžite rozpoznateľný – zvodní ľudia na inšpiratívnom pozadí, poukazujúci na príbeh, ktorý si diváci môžu vymyslieť sami.

Prelomovým produktom, ktorý to všetko začal a ktorý má Guess nálepku vysokej kvality, sú džínsy. Línie džínsových nohavíc Guess sa vyznačuje ženskosťou, sexepílom a dokonalým strihom. Sú to práve perfektne ušité modely džínsových nohavíc a kolekcie plné ženskosti a sexepílu, vďaka ktorým je americká značka mimoriadne populárna a vyhľadávaná. Postupom času a s rastúcou popularitou americkej značky začali zakladatelia do ponuky pridávať kabelky, topánky a doplnky Guess – vrátane mimoriadne módnych hodiniek, ktoré milujú ženy aj muži.

Guess si získal slávu predovšetkým vďaka krásnym a fenomenálnym kvalitným kolekciám oblečenia a doplnkov, no pomohol mu aj marketing. Vďaka svojim ženským líniám si značka získala srdcia hviezd, ktoré snívali o tom, že sa stanú tvárou americkej značky. S Naomi Campbell a Claudiou Schiffer v popredí Guess dobyl svet nielen džínsov. Dnes značka ponúka široký sortiment dámskeho a pánskeho oblečenia. Šaty Guess, ktoré potešia svojou rozmanitosťou, ženy milujú. Kolekcie obsahujú jemné volány aj kožené prvky.

Charakteristické odevy, topánky a doplnky Guess odkazujúce na typický americký štýl sa ľahko komponujú do outfitov na rôzne príležitosti. Nižšie uvidíte príklady modelov Guess, ktoré nájdete na MODIVO.

Značka Guess sa spája najmä s džínsami s charakteristickým ľahkým ošúchaním v rôznych strihoch, vždy však zvýrazňujú postavu. Kombinovať ich s obyčajným bielym svetrom a lodičkami nie je nikdy na škodu.

Guess má aj svoje rozpoznateľné logo, ktoré sa často nachádza na topoch, tričkách a mikinách tejto značky. Môže byť flitrový, zirkónový, farebný alebo jednoducho v originálnom prevedení. Ako nosiť napr. mikiny Guess s týmto typom loga? Je to jednoduché: nekombinujte ich s ďalšími odevmi s logom, ale s neutrálnymi prvkami šatníka!

Guess, to sú aj hladké modely, ale vždy so sexi “nádychom”, charakteristickým pre túto značku. Na fotke nižšie môžete vidieť napríklad outfit s úpletovými šatami Guess, no s kratším strihom a nezvyčajnými výrezmi. Práve takéto prvky definujú značku bratov Marciano.

Popularizácia loga značky Guess a bezchybná kvalita jej produktov jej priniesla nielen veľkú slávu. V priebehu rokov bolo vytvorených mnoho produktov, ktoré sú dokonale falšované. Ako rozpoznať falzifikát Guess? Pred nákupom nezabudnite vyhľadať model na webovej stránke výrobcu pomocou kódu produktu. Falošné kabelky alebo topánky Guess môžu vyzerať takmer rovnako ako originály. Dávajte pozor na ceny produktov, ktoré sú v prípade neoriginálnych produktov oveľa nižšie, a preto sú oveľa menej kvalitné. Nakupujte v overených predajniach ako je MODIVO, čo zaručuje pravosť a certifikát originality.

Hlavná fotografia: Photo by Vanni Bassetti/Getty Images

Trendy a Tipy
Insta News