Hľadať...

Guess – módny gigant v americkom štýle. Všetko, čo sa oplatí vedieť o tejto značke.

Spojenie legendárneho glamour Hollywoodu s nádychom francúzskeho chic – to je recept na úspešnú módnu značku, ktorý by nám zrejme poskytli zakladatelia americkej značky Guess. História jej vývoja je ohromujúca, sexi reklamné kampane a oblečenie láka vernú skupinu klientov už vyše 40 rokov. Hoci sa táto značka preslávila výrobou džínsov, ktoré zvýrazňujú siluetu, dnes v jej návrhoch nájdete oveľa viac vecí. Nižšie nájdete všetky zaujímavé informácie o histórii značky Guess, popis ponuky značky, ako aj inšpiráciu na outfit s jej využitím.

V súčasnosti má GUESS viac ako 1 500 maloobchodných predajní po celom svete a ponúka kolekcie pre mužov, ženy a deti, ale aj širokú škálu doplnkov, od šperkov, vôní, okuliarov a hodiniek až po veľmi žiadané topánky a tašky.

História značky Guess sa začala písať v roku 1981. Po tom, čo sa štyria bratia Marcianoovci z južného Francúzska zamilovali do Los Angeles počas rodinnej dovolenky, rozhodli sa, že si z neho spravia domov. Názov značky naznačoval reklamný slogan, ktorý videli každý deň na ceste do kancelárie: “Hádajte, čo je v našom novom Big Mac?” To slovo im utkvelo v pamäti. Čoskoro sa to stalo názvom spoločnosti a budovy sídla spoločnosti na Olympic Boulevard, hneď vedľa billboardu, ktorý ich inšpiroval.

Bratia zamilovaní do Ameriky vytvorili svoj prelomový produkt, ktorý preslávil značku: úzke vyblednuté džínsy po členky s tromi zipsami, ktoré nazvali Marilyn Jean. Napriek tomu, že opraná, ošúchaná džínsovina je skôr americkou ako francúzskou ikonou, bratia Marcianoovci cítili americký vibe natoľko, že sa pustili do vytvárania tohto typu dizajnu a potom poslali pár džínsov a rukou napísaný odkaz do vybraných obchodných domov. Bloomingdales si zamiloval tieto džínsy a objednal si 24 kusov. Jedinečný, sexi strih bol vypredaný v priebehu niekoľkých hodín.

Photo by Frank Trapper/Corbis via Getty ImagesPhoto by Frank Trapper/Corbis via Getty Images

Počas prvého roku v Spojených štátoch sa Guess dostal do každého veľkého obchodného domu v USA, vrátane Bergdorf Goodman, Bonwit Teller, Neiman Marcus a Saks Fifth Avenue. V čase, keď boli džínsy základom amerického šatníka, Guess im dal módnejší, sexi tón a ponúkal širokú škálu inovatívnych strihov so štýlovým, koketným prístupom, aký mohli dosiahnuť snáď len les français.

Nápad na štýl reklamy Guess prišiel od najmladšieho z bratov Marcianoovcov, Paula. Očarujúci svet Guess mal priamo v hlave a nepotreboval pomoc agentúry. Kampane boli navrhnuté tak, aby zachytili pôvab klasického Hollywoodu, ale aj vykreslili súčasné mladé ženy, ktoré definovali provokatívneho ducha značky. Prvou „dievčinou Guess“ bola neznáma francúzska modelka Estelle Lefebure. Ďalšie už boli slávnejšie: Claudia Schiffer, Carré Otis, Eva Herzigová, Laetitia Casta, Naomi Campbell, Anna Nicole Smith, Paris Hilton… a istá Carla Bruni, ktorá mala vtedy len 16 rokov.

Pokiaľ ide o fotografov, patria medzi nich uznávané mená ako Ellen Von Unwerth a študentka Daniela Federici, ktorú Paul Marciano v roku 1992 vytrhol z filmovej školy, aby nafotila Annu Nicole Smith. Wayne Maser, Herb Ritts, Dewey Nicks, Raphael Mazzucco a Pablo Alfaro tiež prispeli k viac ako trom magickým dekádam fotografií značky. Či už čiernobiele alebo farebné, štýl reklám Guess je okamžite rozpoznateľný – zvodní ľudia na inšpiratívnom pozadí, poukazujúci na príbeh, ktorý si diváci môžu vymyslieť sami. Nakoniec treba povedať, že mnohé z Guess dievčat sú zakrivenejšie ako tie, ktoré vidíte vo väčšine módnych reklám.

Prelomovým produktom, ktorý to všetko začal a ktorý má Guess nálepku vysokej kvality, sú džínsy. Línie džínsových nohavíc Guess sa vyznačuje ženskosťou, sexepílom a dokonalým strihom. Postupom času a s rastúcou popularitou americkej značky začali zakladatelia do ponuky pridávať kabelky, topánky a doplnky Guess – vrátane mimoriadne módnych hodiniek, ktoré milujú ženy aj muži. So skupinou hviezd, medzi ktoré patrí Naomi Campbell, Adriana Lima a Claudia Schiffer, si Guess podmaňuje srdcia spokojných klientov. V súčasnosti značka ponúka celý sortiment pánskeho a dámskeho oblečenia. Šaty Guess si zaslúžia osobitnú pozornosť, pretože svojou rozmanitosťou oslovujú svoje fanúšičky. Na svoje si prídu ako milovníci pohodlného a mestského štýlu, milovníci romantického a jemného vzhľadu s volánmi, tak aj rebelky, pre ktorých sú štýlovým komponentom predovšetkým kožené prvky a rockový nádych.

Charakteristické odevy, topánky a doplnky Guess odkazujúce na typický americký štýl sa ľahko komponujú do outfitov na rôzne príležitosti. Nižšie uvidíte príklady modelov Guess, ktoré nájdete na MODIVO.

Bootcut Jeans od Guess

Džínsy Guess bootcut. Pozrite si aj ďalšie modely dámskych džínsov Guess dostupné na MODIVO.

Značka Guess sa spája najmä s džínsami s charakteristickým ľahkým ošúchaním v rôznych strihoch, vždy však zvýrazňujú postavu. Spojiť ich s obyčajným bielym topom a vysokými lodičkami nie je nikdy na škodu.

Cierny top Guess s vyraznym logom

Čierny top Guess s výrazným logom

Guess má aj svoje rozpoznateľné logo, ktoré sa často nachádza na topoch, tričkách a mikinách tejto značky. Môže byť flitrový, zirkónový, farebný alebo jednoducho v originálnom prevedení. Ako nosiť top s týmto typom loga? Je to jednoduché: nekombinujte ich s ďalšími odevmi s logom!

Cierny rolak Guess s prvkami vo vojenskom style

Čierny rolák Guess s prvkami vo vojenskom štýle

Guess, to sú aj hladké modely, ale vždy so sexi “nádychom”, charakteristickým pre túto značku. Na fotkách vyššie sú napríklad outfity s čiernym rolákom, no s kratším strihom a nezvyčajnými výrezmi. Presne v štýle Guess.

Olivovy trenckot Guess v kombinacii s dzinsami a bielymi kovbojskymi cizmami

Olivový trenčkot Guess v kombinácii s džínsami a bielymi kovbojskými čižmami

Ako hovoria samotní zakladatelia značky, Guess je spojením americkej atmosféry s nádychom francúzskej nonšalancie. Príkladom toho sú klasické trenčkoty, ktoré sa oplatí nosiť v štýle Guess napr. k džínsom a kovbojským čižmám.

Na MODIVO nájdete produkty GUESS pre ženy, mužov a deti.

Hlavná fotografia: Jeremy Moeller via Getty Images

Páčil sa vám tento článok? Zdieľajte!
Insta News